Saturday 2 August 2014

Kitab Talmud Adalah Kitab Yahudi Bukannya Kitab Taurat


Menurut Profesor Dr. Ahmad Shalabi, yang merupakan pensyarah ulung bidang sejarah dan peradaban Islam di Universiti Kairo, Mesir telah menyatakan bahawa :
"Taurat bukanlah satu-satunya kitab suci bagi bangsa Yahudi tetapi ada riwayat-riwayat lain yang disampaikan dan dibawa oleh para pendeta Yahudi secara turun-temurun. Riwayat-riwayat itu dikenali sebagai Talmud."

Mereka yang mengkaji tentang Talmud menyatakan bahawa orang Yahudi lebih percaya dan meyakini bahawa Talmud adalah lebih suci daripada Taurat. Bahkan seorang ahli dan pakar tentang Talmud secara tegas menyatakan bahawa seluruh kandungan daripada Talmud adalah merupakan pengingkaran terhadap kitab Taurat yang diturunkan oleh Allah s.w.t kepada Nabi Musa a.s. Bagi Yahudi, mereka begitu yakin bahawa Talmud merupakan firman daripada Tuhan Yahweh secara langsung kepada Nabi Musa. Mereka menaruh keyakinan bahawa jika Tuhan Yahweh menghadapi sebarang kesulitan atau mempunyai urusan, Tuhan Yahweh akan berunding terus dengan para Rabi Yahudi, dan bukannya dengan Nabi Musa. Begitulah besarnya pendustaan dan pembohongan yang dilakukan oleh Yahudi dan Rabi mereka, yang dibuat atas nama Tuhan.

Talmud dan Taurat adalah dua kitab yang berbeza sama sekali. Kitab Taurat diturunkan Allah kepada Nabi Musa a.s yang bertujuan membimbing orang Yahudi [Bani Israel] agar sentiasa berada pada jalan yang benar dan lurus. Walau bagaimanapun, mereka bertindak sebaliknya dan syirik kepada Allah s.w.t. Mereka menulis semula kitab Taurat dan menokok tambah isinya. Itulah dia Kitab Talmud, yang menjadi pegangan dan ikutan hampir seluruh Yahudi di dunia sekarang ini yang menggelarkan diri mereka sebagai golongan Neturie Karta atau pelindung Kota Suci Baitulmuqaddis dan mereka menggelar bangsa lain adalah goyim.

Berikut adalah serba sedikit isi kandungan Kitab Talmud yang mereka tulis :
  1. Kerithuth 6b menyatakan bahawa orang Yahudi ialah manusia, sedangkan orang bukan Yahudi bukanlah manusia, sebaliknya mereka ialah binatang.
  2. Zohar I, 168a menyatakan orang Yahudi harus selalu berusaha untuk menipu orang bukan orang Yahudi.
  3. Babha Kama 113a ada menyebut setiap orang Yahudi boleh menggunakan kebohongan dan sumpah palsu untuk membawa seseorang bukan Yahudi kepada kejatuhan.
  4. Talmud IV/2/70b, orang Yahudi boleh mempraktikkan riba terhadap orang bukan Yahudi.
  5. Erubin pula menyebut ketika Messiah Raja Yahudi terakhir datang, semua manusia selain Yahudi akan menjadi hamba-hamba orang Yahudi.
  6. Zohar II 4b ada menyatakan angka kelahiran orang bukan Yahudi harus ditekan menjadi sekecil mungkin.
  7. Talmud IV 52b, melakukan zina dengan orang bukan Yahudi tidak menjadikan orang Yahudi berzina. Hukuman bagi orang Yahudi adalah apabila berzina dengan Yahudi yang lain, iaitu isteri seorang Yahudi. Isteru bukan Yahudi tidak termasuk.
  8. Saba Mecia 114 : 6 ada menyebut bahawa orang Yahudi adalah manusia. Tapi bangsa lain di dunia adalah binatang.
  9. Midrasch Talpioth, p225-L pula ada menyatakan bahawa Tuhan menciptakan bangsa bukan Yahudi dalam bentuk manusia agar orang Yahudi tidak akan dilayani oleh binatang. Bukan Yahudi, (Goyim) adalah binatang berwajah manusia dan dikutuk serta dijadikan untuk melayani bangsa Yahudi siang dan malam.
  10. Rabi Issael & Rabi Chasbar, Kitab Talmud berada di atas segala hukum. Talmud lebih penting daripada hukum Musa Kitab Taurat atau disebut juga Torah.
Ayat-ayat di atas hanyalah sebahagian kecil daripada fahaman atau doktrin-doktrin yang menyesatkan yang terdapat dalam Talmud, yang jelas berkait dengan kepentingan orang Yahudi. Dalam Talmud juga terdapat keterangan sementara orang bukan Yahudi adalah hina, bahkan lebih rendah daripada khinzir. Orang bukan Yahudi ini disebut sebagai gentile dan goyim. Nauzubillah hi minzalik.


Rujukan :

Shafie Abdul Rahman. (2014). Darah Yahudi : Muslihat Yahudi Menguasai Dunia. Kuala Lumpur : Darul Taklim.



No comments:

Post a Comment