Saturday 2 August 2014

Sejarah : Mengapa Hitler Bunuh Bangsa Yahudi ?

Sejarahnya bermula apabila termeterainya Perjanjian Versailles 1918 selepas Perang Dunia Pertama. Dalam peperangan itu, Jerman bersekutu dengan Austria, Hungray [Eropah] dan Jepun [Asia]. Manakala negara yang menang dalam Perang Dunia Pertama iaitu British, Amerika Syarikat dan Perancis [kebanyakannya bangsa Yahudi]. Dalam perjanjian itu, Jerman telah dipaksa untuk mengaku bersalah terjadinya Perang Dunia Pertama. Akibatnya, Jerman terpaksa membayar sebahagian besar perbelanjaan perang dan ganti rugi kemusnahan kepada negara-negara yang menang dalam Perang Dunia Pertama. Kedua, Jerman terpaksa menghadapi hukuman moral di Mahkamah Sejarah Dunia yang dikatakan bahawa Jerman bertindak kejam dan zalim ke atas bangsa Yahudi.

Dalam Perang Dunia Pertama, sekutu Jerman di eropah iaitu Austria dan Hungray telah menyerang Serbia yang dituduh terlibat dalam pembunuhan waris takhta Kerajaan Austria-Hungray iaitu Archduke Frenz Ferdinand dan isteri baginda (Shafie Abd. Rahman, 2014). Russia telah bertindak menghantar bala tenteranya ke sempadan Serbia dengan alasan untuk menghalang peperangan daripada merebak ke negaranya. Selain itu, Russia mendakwa Serbia adalah sekutunya. Jerman telah mengerahkan tenteranya untuk menyerang Luxembourg, Belgium dan Perancis. Kerajaan Uthmaniah di Turki pada ketika itu dikatakan turut menyertai peperangan ini bersama-sama dengan Jerman, Austria dan Hungray. Sebenarnya, pembunuhan itu adalah direncana oleh gerakan zionis, Yahudi.

Selain daripada itu, Orang Yahudi melabel bangsa-bangsa lain adalah goyim. Mereka menganggap bangsa mereka adalah bangsa pilihan lagi istemewa yang dimuliakan oleh Tuhan. Mereka memperlekehkan bangsa lain dan memandang rendah bangsa lain. Mereka melabel bangsa lain dengan perkataan binatang. Ini terkandung dalam kitab Talmud mereka yang berbunyi :

"Orang Yahudi adalah manusia. Tapi bangsa lain di dunia adalah binatang,"[Saba Mecia, 114 : 6]

Bagi Kerihuth 6b :
"Hanya Orang Yahudi adalah manusia, sedangkan orang bukan Yahudi bukanlah manusia, sebaliknya mereka adalah binatang."

Midrasch Talpoth, p.225-L telah mengatakan bahawa :
"Tuhan menciptakan bangsa bukan Yahudi dalam bentuk manusia agar Yahudi tidak dilayani oleh binatang. Bukan Yahudi (Goyim) adalah binatang berwajah manusia dan dikutuk serta dijadikan untuk melayani bangsa Yahudi siang dan malam."

Hadarine, 20-B, Schulchan, Choszen 348 ada menyebut bahawa :
"Seorang Yahudi boleh melakukan apa sahaja kepada orang bukan Yahudi. Mereka boleh memperlakukan perempuan bukan Yahudi seperti potongan daging."

Toseffa Zaa 8,5 pula menyebut :
"Jika seorang bukan Yahudi membunuh sesamanya atau seorang Yahudi, maka ia bersalah. Tapi, jika seorang Yahudi membunuh seorang bukan Yahudi, maka ia tidak bersalah."

Menurut Schulchan Aruch, Jore Dia, p.225-L :
"Seorang Yahudi dibenarkan untuk memperkosa, menipu dan bersumpah palsu, asal jangan dirinya diketahui sehingga bangsa Israel agar bangsa israel tidak menderita,"

Rabi Issael & Rabi Chasbar pula ada menyebut :
"Kitab Talmud berada di atas segala hukum. Talmud lebih penting daripada hukum Musa (Taurat) atau selalu disebut sebagai Torah."

Apa kata Adolf Hitler : Beliau berkata, "Semua orang Yahudi perlu dibunuh demi untuk keselamatan dan keamanan dunia!".

Allah berfirman dalam surah al-A'raf ayat 168 yang bermaksud :
"Dan kami membahagikan mereka [Yahudi] di dunia ini menjadi beberapa golongan, antaranya ada orang yang baik dan antaranya ada yang tidak sedemikian. Dan kami uji mereka dengan nikmat yang baik-baik dan bencana yang buruk-buruk agar mereka kembali kepada kebenaran." 

Dalam hal ini, pengkaji tidak pula berpihak kepada Hitler namun itulah alasan yang digunakan oleh Hitler untuk membunuh bangsa Yahudi.

Begitulah serba sedikit ceritera yang empunya ceritera.


Rujukan :

Shafie Abdul Rahman. (2014). Darah Yahudi : Muslihat Yahudi Menguasai Dunia. Kuala Lumpur : Darul Taklim.


No comments:

Post a Comment