Saturday 25 July 2015

Boxing : Nadjib Mohammedi Kena Belasah

                                                         Nadjib Mohammedi

Las Vegas - 26 Julai 2015 : Nadjib Mohammedi yang dilahirkan di Perancis pada 12 Mac 1985 merupakan peninju dari negara Perancis yang berketurunan Algerian. Sebelum ini, beliau telah menewaskan Anatoliy Dudchenko dalam 7 pusingan. Dengan kejayaan itu, beliau berhasrat ingin menumbangkan Sergey Kovalev peninju dari Russia.

Mengimbau perlawanan sebentar tadi, Sergey Kovalev telah menewaskan Nadjib Mohammedi dalam 3 pusingan sahaja. Pada pusingan pertama, Nadjib nampaknya mampu memberi saingan namun pada pusingan kedua Nadjib agak kelihatan goyah. Dengan itu, Kovalev telah mengambil kesempatan dan seterusnya melakukan beberapa tumbukan tepat dan jitu yang singgah di kepala, pipi dan badan Nadjib. Pengadil perlawanan telah memberikan standing 8 count kepada Nadjib yang dibelasah oleh Kovalev melalui tumbukannya yang tepat ke arah muka Nadjib.

Pada pusingan ketiga, Kovalev semakin agresif dan melepaskan beberapa lagi tumbukan tepat yang mengena kepala Nadjib. Dua tumbukan yang jitu itu telah menyebabkan Nadjib Knock Out dan pengadil perlawanan telah memberhentikan pertandingan. Dengan itu, Sergey Kovalev berjaya menewaskan lawannya hanya dalam masa 2 minit lebih selama 3 pusingan.

                                                   Sergey Kovalev [Juara]


Rujukan :

Chanel 811 Astro Supersprot Live .....


No comments:

Post a Comment